Podcast: Play in new window | Download
Odcinek 16 – Mateusz Tarczyński, Woodpecker.co
W odcinku 16. FailurePodcast.pl przedstawiamy Wam Mateusza Tarczyńskiego, który stworzył i zarządza projektem Woodpecker.co. Od ponad 15 lat prowadzi i zakłada różne firmy.
Przypominamy: zawsze świeże informacje o naszych audycjach, a także ciekawe newsy powiązane z tematyką budowania własnego biznesu znajdziecie na www.facebook.com/failurepodcast
Kilka rad, wniosków i przemyśleń z rozmowy z Mateuszem:
PO PIERWSZE: Woodpecker powstał z pobocznego projektu, który początkowo wcale nie miał być dochodowym biznesem.
PO DRUGIE: Gdy dokonaliśmy pivota, postawiłem landing page w 15 minut i opisałem projekt jako „betę”. Okazało się, że ludzie zostawiają maile, co było dla mnie pierwszym potwierdzeniem, że jest zainteresowanie i istnieje potrzeba istnienia takiego rozwiązania jak Woodpecker.
PO TRZECIE: Startowaliśmy z małym i nierozbudowanym narzędziem. Skupialiśmy się na tym, aby nie dodawać zbyt wielu nowych funkcji, ale dopracowywać je najlepiej jak możemy.
PO CZWARTE: Nawet teraz, patrząc na nasz produkt widzę, że jest to zaledwie 10% tego co mamy zaplanowane, ale jednocześnie wiem, że dostarczamy najwyższą możliwą jakość. I to jest naszym priorytetem.
PO PIĄTE: Uważam, że budowanie czegoś czego jeszcze nie ma to jest bardzo zła strategia. Zbyt dużą rolę odgrywa wówczas przypadek czy z danym produktem się „trafi”.
PO SZÓSTE: Tam gdzie jest konkurencja, tam jest rynek.
PO SIÓDME: Bardzo trudne jest budowanie zespołu produktowego wraz z jednoczesnym oddawaniem odpowiedzialności założycielskiej dla tego zespołu.
PO ÓSME: Zewnętrzne finansowanie trochę negatywnie wpływa obecnie na rynek. Trzeba przede wszystkim pamiętać, że jest to wyłącznie DODATEK. Finansowanie nie powinno być sposobem na działanie firmy.
PO DZIEWIĄTE: Wsparcie osób z zewnątrz jest nieocenione i niejednokrotnie pozwala szybko rozwiązać problem, który ktoś już przeszedł. Nie należy tego jednak przeceniać, ponieważ można wpaść w pułapkę korzystania tylko z „jednej słusznej drogi” i zamknąć się na inne, ciekawe rozwiązania.
PO DZIESIĄTE: Chęć tworzenia to jest jeden z kluczowych czynników, który mnie motywuje do codziennego funkcjonowania jako przedsiębiorca.
PO JEDENASTE: Trzymaj się strategii. Nie skacz z jednego pomysłu na drugi. Realizuj konsekwentnie swój pomysł i nie szukaj dróg na skróty. Słuchaj rynku i koryguj kurs, ale przede wszystkim bądź wierny pierwotnym, kluczowym założeniom.
Kontakt z Mateuszem:
– E-mail: [email protected]
– Twitter: matt_tarczynski
Jeśli chcecie być pewni, że nie przegapicie kolejnych odcinków – kliknijcie w nasz Facebook i/lub zapiszcie się na nasz poniższy newsletter. Zagwarantujecie sobie wówczas pewność, że będziecie pierwszymi osobami, które dowiedzą się o kolejnych odcinkach naszej audycji.
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o kolejnych odcinkach na bieżąco, zostaw nam swój e-mail. Obiecujemy, że nie wyślemy żadnego spamu, dbamy o Twoją prywatność i Twoje dane.